Blog

Προτεραιότητα έχει ο Πελάτης

Προτεραιότητα έχει ο Πελάτης

Οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων καλούνται να έχουν πολλαπλούς ρόλους και θέσεις μέσα στην επιχείρηση τους. Συχνά είναι ο CEO της επιχείρησης, αλλά παράλληλα και διευθυντής Οικονομικών και Μάρκετινγκ, ενώ ταυτόχρονα ασχολούνται και με την ανάπτυξη νέων προϊόντων και τη διαχείριση της αποθήκης, τη διαχείριση του προσωπικού τους, την επικοινωνία και τις σχέσεις με τους πελάτες, καθώς ακόμα και τα νομικά ζητήματα της εταιρείας – ενίοτε όλα αυτά μέσα στην ίδια μέρα. Με τόσους διαφορετικούς ρόλους και ευθύνες, είναι εύκολο να κατανοήσει κανείς γιατί τόσοι πολλοί επιχειρηματίες δυσκολεύονται να εστιάσουν σε κάτι συγκεκριμένο και τείνουν, συχνά, να ασχολούνται μόνο με τα πιο επείγοντα θέματα της ημέρας. Μέσα σε όλη αυτήν την προσπάθεια που απαιτείται προκειμένου να εξασφαλίσετε την επιτυχία της επιχείρησής σας, κάλλιστα μπορείτε να παραβλέψετε το πιο σημαντικό στοιχείο της δουλειάς σας, που δεν είναι άλλο από τον πελάτη σας. Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες γνωρίζουν πως το να τοποθετούν τον πελάτη στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων τους εξασφαλίζει την ικανοποίηση των καταναλωτών και οδηγεί σε αύξηση του αριθμού των πελατών που πρόκειται να συστήσουν την εταιρεία σε άλλους και σε πολλαπλασιασμό των επιχειρηματικών ευκαιριών τους.

Φροντίστε τους υπαλλήλους σας

Φανταστείτε ότι μπαίνετε σε ένα κατάστημα. Σας υποδέχεται κάποιος ή σας αγνοούν; Αν έχετε ερωτήσεις, υπάρχει κάποιος που είναι πρόθυμος να σας βοηθήσει; Αν οι υπάλληλοί σας είναι ευχαριστημένοι, το ίδιο θα ισχύει και για τους πελάτες σας. Αν, πάλι, το προσωπικό σας είναι κακοδιάθετο ή δυσαρεστημένο, η αρνητική ενέργεια θα μεταφερθεί και στους τελικούς καταναλωτές. Προκειμένου να εξασφαλίσετε την ικανοποίηση των πελατών σας, πρέπει καταρχάς να φροντίσετε τους υπαλλήλους σας. Αν δεν είναι ευχαριστημένοι από τη δουλειά τους, θα είναι δύσκολο να παρέχουν το επίπεδο εξυπηρέτησης που αναμένουν και αξίζουν οι πελάτες σας.

Δείξτε την εκτίμησή σας στους πελάτες που σας προτιμούν ήδη

Οι επιχειρηματίες έχουν μία φυσική τάση να επικεντρώνονται περισσότερο στην επέκταση του πελατολογίου τους. Φαίνεται εύλογο να υποθέσει κανείς πως όσο περισσότεροι είναι οι πελάτες μιας επιχείρησης, τόσο καλύτερες πιθανότητες θα έχει να διανύσει μια επιτυχημένη πορεία. Ωστόσο, ο πιο σημαντικός πελάτης σας είναι αυτός που έχετε ήδη. Πώς συνδέεστε με τους πελάτες σας προκειμένου να τους ευχαριστήσετε για την προτίμησή τους; Τους παρέχετε κίνητρα για να σας συστήσουν σε άλλους; Αφιερώνετε χρόνο για να μάθετε πληροφορίες για τους ίδιους και τις οικογένειές τους; Τους στέλνετε, ενίοτε, χειρόγραφα σημειώματα; Υπάρχουν πολλοί απλοί τρόποι για να δείξετε στους πελάτες σας ότι τους εκτιμάτε, και οι καλύτερες πρακτικές είναι πάντοτε ειλικρινείς και εγκάρδιες. Φροντίστε να προσφέρετε στους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας την ειδική μεταχείριση και προσοχή που τους αξίζει, είτε στέλνοντάς τους, για παράδειγμα, μια προσωπική κάρτα για τις γιορτές, είτε δείχνοντάς τους ότι θυμάστε τις ατομικές τους προτιμήσεις και τα γενέθλια αυτών και των μελών της οικογένειάς τους.

Ζητήστε τη γνώμη των πελατών σας

Οι άνθρωποι συνήθως αποφεύγουν να ζητήσουν από τους άλλους τη γνώμη τους από φόβο μήπως τα σχόλια αποδειχθούν αρνητικά. Ωστόσο, οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες δεν φοβούνται την κριτική – την καλωσορίζουν.  Ο ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης μπορεί να χρησιμοποιήσει τις συγκεκριμένες πληροφορίες για να βελτιώσει τις επιχειρηματικές του διαδικασίες, να προσεγγίσει τους πελάτες που ενδεχομένως έμειναν δυσαρεστημένοι ή να συλλέξει χρήσιμες πληροφορίες που θα τον βοηθήσουν να βελτιώσει την επόμενη συναλλαγή.   Στην πραγματικότητα, μια επιχείρηση που ασχολείται ενεργά με τη γνώμη των πελατών της μπορεί να αποκτήσει περισσότερο αφοσιωμένους πελάτες.

Αποδεχτείτε τα λάθη σας

Όλοι κάνουμε λάθη.  Όταν έχουμε σφάλει, οφείλουμε να επανορθώσουμε. Πολλά από τα λάθη που κάνουμε με τους πελάτες μας είναι μικρά, όπως για παράδειγμα η λανθασμένη ή καθυστερημένη αποστολή μιας παραγγελίας ή μια παρεξήγηση ενός αιτήματος του πελάτη.  Ένας οργανισμός που τοποθετεί στο επίκεντρο τον πελάτη αναγνωρίζει και διορθώνει γρήγορα ένα πρόβλημα.  Όσο πιο γρήγορα επιλύεται ένα πρόβλημα, τόσο πιο πιθανό είναι να διατηρήσετε τον πελάτη σας και να εμβαθύνετε τη σχέση σας μαζί του.

Πρώτα από όλα, ζητήστε συγνώμη. Εφόσον ο πελάτης σας είναι δυσαρεστημένος, οφείλετε να ακούσετε τα παράπονά του. Μην επιχειρηματολογείτε για την κατάσταση, διορθώστε την. Περιγράψτε πώς θα επανορθώσετε το πρόβλημα και πόσο γρήγορα θα συμβεί αυτό. Στη συνέχεια, επικοινωνήστε ξανά μαζί του γραπτώς ή τηλεφωνικά ώστε να βεβαιωθείτε πως έλαβε το προϊόν που επιθυμούσε και είναι ικανοποιημένος με την παραγγελία του.

Κάντε τους νέους σας πελάτες να νιώσουν μέλη της οικογένειάς σας

Πώς μπορείτε να καλωσορίσετε τους νέους πελάτες της επιχείρησής σας και να διασφαλίσετε ότι οι αγορές τους δε θα περιοριστούν σε μία και μόνη συναλλαγή; Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες αφιερώνουν χρόνο στο να ευχαριστήσουν έναν νέο πελάτη για την προτίμησή του, να του αποστείλουν κουπόνια για μελλοντικές αγορές, να του παρέχουν συμβουλές για άλλα προϊόντα που θα ήταν κατάλληλα για εκείνον καθώς και κάθε είδους πληροφόρηση που θα μπορούσε να του φανεί χρήσιμη. Τίποτα δεν προσφέρει μεγαλύτερη ικανοποίηση από το να σου απευθύνεται κάποιος με το όνομά σου, να σου δείχνει μια επιχείρηση την εκτίμησή της για την προτίμησή σου στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της ή να σου παρέχει προσωπική φροντίδα και περιποίηση.

Ο χρόνος των επιχειρηματιών είναι μοιρασμένος ανάμεσα σε πολλές δραστηριότητες και μπορούν, έτσι, να βρεθούν στη θέση να τρέχουν από τη μία δραστηριότητα στην άλλη. Η πρώτη προτεραιότητα πρέπει να είναι η τοποθέτηση του πελάτη σας στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων σας και η δημιουργία ενός οργανισμού που να γνωρίζει πώς να καλλιεργήσει αυτές τις σημαντικές σχέσεις. Όσο περισσότερο μια μικρή επιχείρηση δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου οι εργαζόμενοι αισθάνονται ευχαριστημένοι και ότι αναγνωρίζεται η αξία τους, ενώ ταυτόχρονα ξέρουν πώς να φροντίσουν τους πελάτες, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η επιτυχία της.

Αφήστε μια απάντηση